Negociačné schopnosti

Dĺžka tréningu:                      2 dni  (1 deň = 8 h)

Cieľ a charakteristika tréningu:

Cieľom tréningu je oboznámiť účastníkov so štandardnými taktikami vyjednávania pri komunikácii s klientom. Cieľom je osvojenie si vedenia dialógu a zvládnutie primeranej taktiky a proti argumentácie v obchodnom styku.  Výsledkom tréningu je zdokonalenie sa vo vyjednávaní, ako predpoklad pre dlhodobú spoluprácu s obchodnými partnermi.

Náplň tréningu:

Komunikácia

  • Význam efektívnej komunikácie pre úspešné vyjednávanie
  • Verbálna komunikácia (výber vhodných jazykových prostriedkov, vyjadrovacie štýly a ich využitie v konkrétnych situáciách)
  • Neverbálna komunikácia (porozumenie reči tela, jej využitie pri analýze partnera a samotnom vyjednávaní)

Komunikácia s klientom

  • Typológia klientov
  • Komunikácia s problémovým klientom

Presvedčovanie a argumentácia

  • Spôsob kladenia otázok
  • Voľba taktiky podľa typu partnera
  • Efektívne vedenie diskusie

Konflikt

  • Príčiny vzniku konfliktu pri vyjednávaní
  • Spôsob riešenia konfliktov
  • Zvládanie negatívnych emócií, sebaovládanie

Vyjednávanie, fázy vyjednávania

  • Prípravná fáza (definícia cieľov, zber informácií, stanovenie stratégie)
  • Vlastné vyjednávanie (vedenie diskusie, presvedčovanie, argumentácia, predostretie návrhov, dohoda, prípadné ukončenie vyjednávania)
  • Vyhodnotenie vyjednávania (bezprostredne po vyjednávaní, s časovým odstupom, vyvodenie záverov, vyhodnotenie ako podklad pre budúce vyjednávanie)

Tréning

  • Modelové situácie (praktické precvičovanie získaných poznatkov)
  • Chyby pri vyjednávaní
  • Tvorba vlastného efektívneho štýlu vyjednávania