Dĺžka tréningu: 2 dni (1 deň = 8 h)
Cieľ a charakteristika tréningu:
Cieľom tréningu je oboznámiť účastníkov so štandardnými taktikami vyjednávania pri komunikácii s klientom. Cieľom je osvojenie si vedenia dialógu a zvládnutie primeranej taktiky a proti argumentácie v obchodnom styku. Výsledkom tréningu je zdokonalenie sa vo vyjednávaní, ako predpoklad pre dlhodobú spoluprácu s obchodnými partnermi.
Náplň tréningu:
Komunikácia
- Význam efektívnej komunikácie pre úspešné vyjednávanie
- Verbálna komunikácia (výber vhodných jazykových prostriedkov, vyjadrovacie štýly a ich využitie v konkrétnych situáciách)
- Neverbálna komunikácia (porozumenie reči tela, jej využitie pri analýze partnera a samotnom vyjednávaní)
Komunikácia s klientom
- Typológia klientov
- Komunikácia s problémovým klientom
Presvedčovanie a argumentácia
- Spôsob kladenia otázok
- Voľba taktiky podľa typu partnera
- Efektívne vedenie diskusie
Konflikt
- Príčiny vzniku konfliktu pri vyjednávaní
- Spôsob riešenia konfliktov
- Zvládanie negatívnych emócií, sebaovládanie
Vyjednávanie, fázy vyjednávania
- Prípravná fáza (definícia cieľov, zber informácií, stanovenie stratégie)
- Vlastné vyjednávanie (vedenie diskusie, presvedčovanie, argumentácia, predostretie návrhov, dohoda, prípadné ukončenie vyjednávania)
- Vyhodnotenie vyjednávania (bezprostredne po vyjednávaní, s časovým odstupom, vyvodenie záverov, vyhodnotenie ako podklad pre budúce vyjednávanie)
Tréning
- Modelové situácie (praktické precvičovanie získaných poznatkov)
- Chyby pri vyjednávaní
- Tvorba vlastného efektívneho štýlu vyjednávania